Perfect Devil's Blog

Warm heart… Cold soul…

De ce sa le faci “pe toate la timpul lor”


Ei bine, ma regasesc astazi la prea iubitul meu birou, unde altadata ma jucam tot felul de joculete tampite pe laptop, invatand pentru marele examen ce ma asteapta. That’s right! Luni intru in prima proba de BAC, romana – oral.

Initial nu am dat asa mare importanta acestui examen. Doar matematicii, considerand ca imi va fi imposibil sa reusesc sa invat atatea formule… nu am crezut niciodata ca limba romana imi va putea ridica probleme.

Totusi, am zis sa mai revizuiesc cate ceva pentru luni, sa nu fiu chiar tufa de Venetia. Si in timp ce imi storceam creierii ca sa iasa raspunsuri coerente si adecvate, am ajuns la concluzia ca nu pot!

Constat cu stupoare ca sunt atat de ancorata in viata reala, de zi cu zi, si atat de obisnuita sa imi creez propriile opinii asa cum le vad eu, pe masura capacitatii mele de gandire si intelegere, incat imi este imposibil sa reusesc sa inteleg modul in care alti oameni descriu diverse opere. Nu reusesc de nici o culoare sa inteleg de ce o opera simpla, facuta pentru a fi inteleasa de fiecare cititor in parte in mod diferit, trebuie sa fie atat de complicata de atatea clasificari si definitii… de atatea perioade, tipuri si stiluri literare…

Ma indoiesc ca marii scriitori se gandeau “hmm, hai sa scriu asta pentru ca va exista cu siguranta o adunatura de oameni care sa clasifice si sa transeze in paispe’ ceea ce am vrut eu sa spun”… Poate ca omul ala pur si simplu a scris ce a simtit… ce a gandit… de ce eu, ca cititor al sau, nu pot privi lucrurile in felul meu? Prin puterea mea de intelegere… de ce trebuie sa ma exprim cu cuvintele altora si sa ma prefac ca inteleg totul ca restul?

Tare complicat… sper ca in fata comisiei sa reusesc sa ma “modelez” asa cum isi doresc cei ce o formeaza, insa… nu pot spune ca ma voi exprima “cu cuvintele mele”, asa cum este normal…

Nu stiu ce sa zic… probabil ca simt o oarecare lipsa de originalitate… atatea carti, manuale, foi, hartii si hatiute imprastiate pe biroul meu din care reiese “cutare spunea despre… si cutare despre…”…

Whatever… wish me luck🙂

09/06/2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

