Perfect Devil's Blog

Warm heart… Cold soul…

30 days challenge: day 4


Parerea ta despre religie.

Aici sunt pe dinafara. Nu pot sa zic nici ca sunt o credincioasa innascuta, dar nici ca sunt atee. Ca orice om din lumea asta, cred in ceva. Insa refuz cu desavarsire sa expun acest “ceva” in public si sa fac plocoane pe la colturile bisericilor ca sa vada lumea cat de pocaita sunt eu…

Ma duc la biserica din an in Paste. Mai exact, doar de Paste… si atunci pentru ca este mai mult o obligatie sociala… Consider ca legatura dintre noi si “ceva-ul” acela in care credem o creem in sufletul nostru. Nu consider ca am nevoie de “intermediari” intre mine si El. Cine ii da unui popa “puterea” de a se spala pe maini intr-un castron si de a spune ca apa aia e sfintita? Sa fim seriosi… cine se crede? Merlin? (aka vrajitorul Merlin :P)

Cand eram mai mica obisnuiam sa cred (invatata asa de bunica mea), ca biserica este un locas special, “Casa Domnului”. Ca acolo mergi ca sa fi tu tine insuti, ca sa iti pui gandurile in ordine, ca sa realizezi ce faci bine si ce nu. Acum cred ca este un fel de “banca” unde se invart si se spala foarte multi bani si se fac foarte multe magarii.

Cum spunea un prieten de-al meu “popa se arde cu copii si dupa aia vine si imi vorbeste mie de credinta”. Dovada a ceea ce spune el stau scandalurile aparute tot mai des in ultima perioada in presa: preoti homosexuali (total impotriva religiei), pedofili, maici cu copii (maici care au depus juramantul castitatii cand si-au ales acest statut in viata). Pe bune, cu ce sunt oamenii astia mai buni ca mine ca sa imi spuna mie ce e bine si ce nu? Ca sa reprezinte un model demn de urmat?!

Personal… nu ma mai duc in “Casa Domnului” care acum e “Casa Mafiei”, nu pup mainile nespalate ale preotilor, nu ma rog la ei ca sa imi ierte Cel de Sus pacatele (pacatele mele sunt o chestiune care ne priveste doar pe mine si pe El, nu are popa nici o treaba cu ele), nu ma inchin la icoane (consider inchinatul la icoane ca fiind incalcarea celei de-a 2-a porunci care spune “Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor.”).

Am incetat sa mai “comunic” cu Dumnezeu atunci cand am vazut ca oamenii rai si haini duc o viata excelenta, iar cei buni si credinciosi… duc o viata de mizerie. Am incetat sa mai cred atunci cand am vazut copii nevinovati abandonati pe strazi si crescuti prin orfelinate… atunci cand am vazut o mama plangandu-si copilul de doar 10 ani ce fusese aruncat in lumea celorlalti…

Lumea nu e corecta. Viata nu e corecta. Este adevarat ca noi facem viata si lumea insa… eu nu ma pot impaca cu gandul ca exista copii cuminti tot anul care de Craciun nu primesc nimic, dorm pe strazi, mananca din gunoaie si exista si copii “de bani gata” care nu au stiut o data sa zica un “multumesc” pentru un gest cat de mic si care primesc pe tava tot ce isi doresc. Nu ma pot inca impaca cu ideea ca unii muncesc pe branci de dimineata pana seara ca sa isi poata hranii copiii (oameni cinstiti) si altii freaca menta si fac tot felul de “afaceri necurate” (sau prostesc prostimea, depinde) si au tot ceea ce altii nici nu indraznesc sa viseze.

Tine de Dumnezeu asta? Nu stiu. Dar sper sa existe si intr-o buna zi sa am sansa sa stau fata in fata cu El. Poate imi va spune El ceea ce nu vreau sa aud de la un kkt de Batman ce se plimba cu Rolls-Royce si sta la vila cu doua etaje.

Pana atuci… cand simt nevoia de comunicare… privesc spre cer, multumesc sau injur (dupa caz) si merg mai departe. Credinta mea e in mine… si atat.

28/12/2011 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 Comment »

  1. Bine ai zis-o pe asta !

    Comment by Mădă` | 31/12/2011 | Reply


Leave a Reply

