Perfect Devil's Blog

Warm heart… Cold soul…

Meniu McDonald’s


Am primit urmatorul email, pe care-l reproduc in totalitate:

“Un meniu la Mc Donald :

Chifla contine ingredienteleurmatoare:
-sare
– sulfat de calciu E516
– carbonat de calciu E170 colorant alb 
– gluten de grau 
– sulfat de amoniu E517 stabilizator 
– clorura de amoniu E510 – mai sarat decat sarea 
– stearil de sodiu lactilat, E481(i) emulsifiant, stabilizant 
– esteri micsti acetic si tartrici ai mono si digliceridelor acizilor grasi 
E472(f)
– DATEM (Diacetyl Tartaric (Acid) Ester of Monoglyceride) 
– acid ascorbicE300
– azodicarbonamid E927 
– mono si digliceride E471
– monoet di-glicerides etoxile E488
– ortofosfat monocalcic E341(i)
– enzime
– guma guar E412
– peroxid de calciu E930
– faina de soia
– propionat de calciu E282 (conservant) 
– propionat de sodium E281 (conservant) 
– lecitina de soia 
– graunte de susan 
– agent de panificatie 

Sosul “inimitabil”(Big Mac® Sauce):
-ulei de soia
– condiment de castraveti murati (facut din:)
– castraveti murati taiati in cuburi
– sirop de porumb cu continutridicat de fructoza
– zahar
– otet
– sirop de porumb
– sare
– clorura de calciu (E509)
– guma xantan (E415)
– sorbat de potasiu(E202) 
– extract de condimente
– monooleat de polioxietilen desorbitan (polisorbat 80) (Emulsifiant)
– extract de otet
– apa
– galbenus de ou
– sirop de porumb cu continut ridicat in fructoza
– pudra de ceapa
– boabe de mustar
– sare
– condimente
– alginat de propan -1 E405
– benzoat de sodiu (conservant)
– taratede mustar
– zahar
– pudra de usturoi
– proteina vegetala(porumb hidrolizat, soia si grau) – (Este vorba in realitate 
despreglutamat de sodiu)
– colorant caramel
– extract de boia de ardei
– lecitina de soia
– curcuma(colorant)
– disodiu de calciu de EDTA (E385) (conservant de aroma).

Un hamburgher Mc Donald nu mucegaieste niciodata !!! N-a existat niciodata in el nimic viu. Este hrana androida. Pastrati-l intr-un sertar sau in buzunarul hainei timp de cativa ani… va ramane tot asa. 

Indestructibil. Aerul si Timpul nu au impact asupra acestei materii. Bacteriile n-o vor cuprinde nici ele. Ultimul dintre microbi, cea mai mica dintre ciuperci o ia la fuga cand da de Big Mac. Numai oamenii pot sa inghita o asemenea nenorocire. Ce devine acest fel de mancare in adancurile corpului omenesc? Unde se acumuleaza materiile chimice adunate de-a lungul zilelor? Cine stie…”

Nota personala: de cate ori am mancat ceva de la Mc (inafara de inghetata), de atatea ori am avut dureri crancene de stomac… Ma intreb, inevitabil, daca este coincidenta sau nu… Nu este prima data cand aud lucuri nasoale despre ei…

06/05/2011 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 Comments »

  1. Recomand sincer tuturor sa se fereasca de Mc. Imi amintesc si acum de perioada in care consumam carne (de mai bine de 2 ani sunt vegetariana) si uneori mancam si fast-food. Dupa prima masa la ei am sesizat ceea ce eu am denumit “gust de plastic” si apoi asta se regasea in tot ce se serveste la ei. E amuzant sa vad si de unde rezulta acest “gust delicios”… N-are rost sa mentionez ca am luat de multe ori diverse kestii pentru stomac de la farmacie ca sa-mi ajut prietenii care se incapatzanau sa manance la ei…

    Comment by Lilia | 06/05/2011 | Reply

    • Te respect tare pentru stilul tau “vegetarian” insa nu inteleg cum poti sa nu mananci carne deloc…
      Cat despre Mc Donald’s… multi stiu ca mancarea lor nu e buna si tot o consuma. Pana si eu am mai facut asa. Mi-a fost rau, insa m-am mai dus. Acum m-am lecuit. Raman fan KFC!😛

      Comment by Perfect Devil | 06/05/2011 | Reply

  2. Fara nici o exagerare dar este extrem de simplu sa fi vegetarian. Nevoia de carne pe care o resimte toata lumea este de fapt nevoia de proteina. Te documentezi putin de unde poti sa iti iei proteinele in afara de carne, incluzi in meniu si asta e🙂 Te inteleg perfect cand zici ca nu-ti poti imagina cum pot. Cea mai mare perioada din viata mea s-a derulat in sensul asta: daca dupa 2 zile nu bagam ceva carne la stomac simteam ca nu ma puteam satura cu absolut nimic. Pana cand am zis Stop! Exista vegetarieni! Cum fac ei de pot? Cu siguranta n-au mai multe coarne decat mine😀 Apoi am stat cateva ore pe net, de a doua zi am hranit toate animalutele care mi-au iesit in cale cu tot ce aveam de carne prin frigider si asta a fost. E greu de inteles pana cand pui efectiv in practica. Eu m-am concentrat putin pe asta in prima faza si mi-am facut numai papica delicoasa cu atentie sa nu-mi lipseasca proteinele, si pur si simplu am savurat tot. Nu doar ca nu simt nevoia sa carne, dar nu mai poftesc absolut deloc, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca anumite mirosuri de carne (cand servesc masa cu persoane omnivore) care imi intorc stomacul pe dos. E atat de simplu: vreau sa fiu vegetarian, ce pot sa fac mai bun de mancare fara carne? Savurezi efectiv tot ceea ce iti faci si nu ai nici un motiv sa revi la carne, descoperi ca exista mancare mult mai delicioasa si sanatoasa🙂

    Comment by Lilia | 07/06/2011 | Reply


Leave a Reply

